پشتیبانی

پشتیبانی

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

پشتیبانی

فید یا خوراک وب سایت چیست ؟ :: مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنما و رفع کننده مشکلات نرم افزاری و تنظیماتی شما

مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنما و رفع کننده مشکلات نرم افزاری و تنظیماتی شما


  • ۲
  • ۰

چرا باید از فید استفاده کنیم ؟

برای مطالعه چندین موضوع مختلف از چند وب سایت و وبلاگ مختلف باید وقت بسیار زیادی را صرف کنید . باید تک تک به تمامی این وب سایتها و وبلاگ ها سر بزنید و آخرین مطالب آنها را پیدا کنید و بخوانید . زمان انتظار برای باز شدن صفحات اینترنتی را تحمل کنید و اینکه شما مطمئن نیستید که این وب سایت یا وبلاگ آیا به روز شده است یا نه ؟
دسته بندی مطالبی که می خواهید مطالعه کنید با وجود وب سایتهای گوناگون مشکل است و چندین مورد و مشکل دیگر که مطالعه را برای شما بسیار وقت گیر و مشکل خواهد کرد .
فید ابزاریست برای ساده نمودن وب گردی و مطالعه در محیط اینترنت . به کمک فید، مرور مطالب تازه سایت‌ها و وبلاگ‌ها بسیار ساده می‌شود.

چگونه از فید استفاده کنیم ؟

فید سایت در واقع نسخه ای متنی از مطالب و محتوای یک وبلاگ و یا وب سایت است . راه های بسیاری برای استفاده از فید موجود است. شما می‌توانید فید را با نصب برنامه‌های فید خوان بخوانید یا اینکه فید را از طریق ایمیلتان دریافت کنید . از فیدخوان یا خبرخوان گوگل Google Reader، می توان به عنوان پرمخاطب ترین فید خوان در میان کاربران اینترنت نام برد .این فید خوان محبوبیت زیادی دارد و آمارها نشان می‌دهند که روز به روز تعداد بیشتری از مردم به استفاده از Google Reader روی می‌آورند.

خبر خوان گوگل ( Google Reader ) یک ابزار رایگان است و شما میتوانید با ساختن یک شناسه در وب سایت گوگل از تمامی ابزارهای رایگان گوگل استفاده نمائید .

برای استفاده از فید یا خوراک یک وب سایت یا وبلاگ مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- مرورگر اینترنتی خود را باز کنید :

با همه مرورگرهای رایج می‌توان از گوگل ریدر استفاده کرد، تفاوتی نمی‌کند که اینترنت اکسپلورر داشته باشید یا اپرا یا کروم یا فایرفاکس! با این همه استفاده از مرورگر فایرفاکس را به شما توصیه می‌کنیم.

۲- با مرورگرتان به گوگل ریدر بروید

اگر تا به حال شناسه کاربری در گوگل ندارید، یک شناسه کاربری برای خود باز کنید.

فید یا خوراک وب سایت چیست

نام کاربری و پسورد خودتان را وارد کنید تا بتوانید از گوگل ریدر استفاده کنید

۳- آدرس فید سایت یا وبلاگ مورد نظر را پیدا کنید

فید یا خوراک وب سایت چیست

به طور معمول در وبلاگ ها و وب سایتها به راحتی می توان خروجی فید یا خوراک را پیدا نمود

در صفحه اصلی وب سایت مورد نظر به دنبال آیکون ها و لینک های مورد استفاده برای فید و یا خوراک بگردید ( خوراک ، فید ، خبرمایه ، RSS ) . معمولا این آیکون ها به دلیل اهمیت آنها به راحتی توجه شما را جلب خواهند کرد . اگر چنین آیکون و لینکی پیدا کردید، کافی است، آدرسی را که این تصاویر یا لینک‌ها به آن اشاره دارند را کپی کرده و با روشی که خواهیم گفت وارد گوگل ریدر خود کنید.

۴- آدرس فید سایت را در Google Raeder اضافه کنید

بعد از وارد شدن در Google Rader در ستون سمت چپ گوگل ریدر و در قسمت بالا روی Add a Subcription کلیک کنید

فید یا خوراک وب سایت چیست

پس از کلیک کردن بر روی این لینک کادر مطابق شکل باز خواهد شد

فید یا خوراک وب سایت چیست

آدرس فید وب سایت مورد نظر خود را که در مرحله پیش پیدا کردید وارد کنید و بر روی دکمه Add کلیک کنید . در این فرم می توانید آدرس مستقیم وب سایت را نیز وارد نمائید که البته استفاده از این روش می تواند با خطا همراه باشد و بهتر است که آدرس لینک خوراک وب سایت و یا وبلاگ مورد نظر وارد شود.

شما مشترک فید سایت مورد نظر شده‌اید و قسمت بیشتر کار را انجام داده‌اید. فید وب سایت مورد نظر شما در لیست فید ها در قسمت ستون سمت چپ وارد شده است . مطالب و پست‌های تازه به صورت خودکار وارد گوگل ریدر شما خواهند شد و می‌توانید آنها را به راحتی مطالعه کنید.مراحلی را که توضیح داده شد می توانید برای دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه خودتان انجام بدهید.

۵- فیدهایتان را دسته بندی کنید

با اضافه شدن فید های وب سایتهای مختلف با موضوعات متفاوت نیاز به دسته بندی مطالب نیز احساس خواهد شد. در گوگل ریدر به راحتی می توانید مطالب را دسته بندی کنید

فید یا خوراک وب سایت چیست

بر روی Feed Setting کلیک نمائید و سپس New Folder را اتخاب کنید. برای دسته بندی خود یک نام انتخاب کنید و پوشه مورد نظر خود را بسازید

فید یا خوراک وب سایت چیست

اگر به ستون سمت چپ گوگل ریدر نگاه کنید،پوشه ساخته شده را خواهید دید و فید مورد نظر داخل پوشه قرار گرفته است . می توانید این روش را برای فید ها ی دیگر نیز انجام دهید و آنها را در پوشه های مجزا دسته بندی کنید . با کلیک بر روی هر پوشه میتوانید مطالب مرتبط با آن دسته بندی را به راحتی مطالعه نمائید

فید یا خوراک وب سایت چیست

۶- نوار ابزار

فید یا خوراک وب سایت چیست

در پایان هر نوشته نوار ابزاری وجود دارد که به اختصار توضیحاتی در مورد توانایی های آن خواهیم داد

  • add star : علامت گذاری مطالب مورد علاقه . پس از علامت گذاری می توانید با استفاده از لینک starred items در ساید بار آنها را دوباره مطالعه کنید
  • like 
  • اگر از مطلب خوشتان آمد آن را Like کنید . تعداد این علاقه مندیها می تواند نشان دهنده محبوبیت آن مطلب باسد
  • share 
  • اگر لازم دانستید که مطلب را با دیگر دوستانتان در شبکه گوگل به اشتراک بگذارید کافی است آن را share کنید
  • share with note 
  • همزمان با اشتراک گذاری مطلب می توانید یک نوشته از طرف خودتان به آن اضافه کنید

  • Email
  • می توانید این مطلب را برای دوستانتان E-mail کنید

۷- پروفایل گوگل

اگر جزو کاربران حرفه ای گوگل نیستید و به تازگی مشترک خدمات گوگل شده اید برای استفاده بهتر از ابزارهای گوگل و شرکت در فعالیتهای اجتماعی این شبکه گسترده ابتدا باید پروفایل خود را بسازید . برای این کار به صفحه پروفایل خود بروید و با کلیک بر روی Create my profile و تکمیل حداقل اطلاعات مورد نیاز پروفایل خود را بسازید 

  • با وارد نمودن نام و نام خانوادگی در پروفایل خود ، این نام در تمامی ابزارهای گوگل مانند G-Mail , Google Reader با عنوان نام کاربری شما به نمایش در خواهد آمد . به طور مثال ایمیل های فرستاده شده توسط شما با این نام ارسال خواهد شد.
  • پس از ساختن پروفایل گوگل میتوانید دوستان خود را در Google Raeder , Google Buzz دنبال کنید و مطالبی را که آنها به  اشتراک گذاشته اند بخوانید
  • می توانید از Google Buzz با نام کاربری خود استفاده نمائید.

منبع: وب تارگت

 ️نویسنده: محمد مقدم

<
چقدر از ما راضی بودید؟

نظرات (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

****** ****** ******* ** ******** ******

مطلب جنجالی وب ما...
مدیر
لطفا از ارسال اسپم خودداری فرمایید. ضمن اینکه نظرشما علاوه بر اینکه محتویات تیلیغاتی دارد، تبلیغات محتوی، جهت دار و به علت توهین به شخصیت اساطیری مغایر با قوانین وبسایت است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ مجازی باز
️️ اطلاعات شما نزد تیم مجازی باز امن خواهد ماند

فرم پرسش

در صورتیکه ایمیل خود را صحیح وارد ننمایید تیم مجازی باز قادر به ارتباط با شما نخواهد بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Code Center