پشتیبانی

پشتیبانی

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

پشتیبانی

ضد هک کردن اکانت تلگرام شما :: مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنما و رفع کننده مشکلات نرم افزاری و تنظیماتی شما

مجازی باز - راهنمای مجازی شما

مجازی باز - راهنما و رفع کننده مشکلات نرم افزاری و تنظیماتی شما


  • ۳
  • ۰

هک تلگرام چیست و چگونه انجام میشود؟
شاید ندانید اما هر هکری فقط از ناآگاهی و نادانی ما استفاده میکند. در واقع اگر ما از اطلاعات خود به درستی حفاظت کنیم هیچگاه هک نمیشویم. بله درست شنیدید! نیازی نیست کار خارق العاده ای بکنید فقط از اطلاعاتتان درست محافظت کنید.(درباره حفاظت اطلاعات بعدا بحثی باز میکنیم) اما فعلا هدفمان آموزش حفاظت از اکانت تلگرام شماست(البته خلاصه توضیح داده میشود).

حتما میدانید که برای وارد شدن به یک حساب تلگرامی به دو چیز نیاز داریم:

1- شماره همراه (این شماره میتواند فقط توسط یک حساب ولی در چند دستگاه استفاده شود)

2- کد حفاطتی پنج رقمی

فعلا تحت هیچ شرایطی نمیتوان به روش دیگری به یک حساب وارد شد. بدیهی است که نمیتوان از شماره تلفن همراه حفاظت کرد و نیازی هم به این کار نیست! پس در معامله فقط یک کد حفاظتی میماند که باید به شدت مورد توجه قرار داد!

وقتی که برای اولین بار حسابی ایجاد میکنید چون سابقا اکانتی نداشتید این کد که برای ورود شما لازم است برای شما اس ام اس میشود و شما باید از آن برای ورود استفاده کنید اما اگر در حال استفاده از اکانتتان بر روی یک  دستگاه باشید و قصد داشته باشید همزمان روی یک یا چند دستگاه دیگر هم به حسابتان وارد شوید این کد توسط ربات رسمی تلگرام ، در خود برنامه تلگرام برای شما ارسال میشود!

حفاظت از حساب تلگرامتان در دو مرحله انجام میشود:

1- حفاظت از حساب

2- حفاظت از اطلاعات شخصی

حفاظت از حساب:

این بخش مربوط به حفاظت از کد ارسالی میباشد که اگر آنرا به کسی لو بدهید میتواند به راحتی خوردن آب به حسابتان وارد شود برای حفاظت از این کد میتوانید چند کار انجام دهید:

1- نصب برنامه های حفاظت از اپلیکیشن (آنرا برای اپلیکیشن دریافت اس ام اس فعال کنید) پیشنهاد ما برنامه app lock میباشد که از بازار هم قابل دریافت و نصب است.

2- استفاده از کد ورود چهار رقمی برای اپلیکیشن تلگرام  از بخش تنظیمات خود تلگرام. برای فعال سازی این قفل به آدرس زیر در اپلیکیشن تلگرام خود بروید:
setting/privacy and security/pass code/on و سپس کد چهار رقمی را وارد کنید و این کد را فراموش نکنید.

3- این مورد از همه مهمتر است و نادیده گرفتنش باعث وقوع 90% هک ها میشود! و آن ساده است، کد را به هیچکس نفرستید!
شما بعد از وارد شدن به حسابتان که قبلش کد را در اپلیکیشن وارد کرده اید، بجز برای حذف کامل حسابتان (ِDelete account) دیگر به هیچ وجه نیازی به آن کد ندارید و تلگرام هم دیگر هرگز از شما کد نمیخواهد پس هرگز کد را به هیچکس و هیچ جا نفرستید.

4- با وجود اینکه تلگرام هرگز از شما کد نمیخواهد ، باز ممکن است شما شک کنید که آیا کسی که به من پیام میدهد واقعا ربات رسمی تلگرام است یا نه! برای اطمینان خاطر شما باید عرض کنم که اگر پیامی از حسابی دریافت کردید که اسم و عکس پروفایلش مبنی بر رسمی بودن حساب تلگرام بود از چند طریق میتوانید اکانت رسمی را بشناسید: اول آنکه در بخش آخرین بازدید حساب رسمی باید نوشته باشد service notification پس اگر کسی به شما این ادعا را کرد و زیر اسمش نوشته بود last seen recently یا هرچیز دیگر بدون اینکه برای او پیامی ارسال کنید گزینه report spam را که بالای صفحه با خط قرمز نوشته است را انتخاب کنید و بعد گزینه ok ! راه دوم شناختن اکانت رسمی این است که کنار اسم اکانت رسمی یک تیک آبی وجود دارد که هرگز کسی نمیتواند مانند آنرا جعل کند مانند این تصویر:

از بخش حفاظت از حساب (حفاظت از کد) که بگذریم به بخش حفاظت از اطلاعات شخصی میرسیم!

فرض کنید به اشتباه یا بر اثر اتفاقی که از اختیار شما خارج است (مانند مخفیانه برداشتن کد از موبایل شما توسط دوستان) این کد لو رفت، آیا راه دیگری هست که بتوان از ورود به حساب شما و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات محرمانه شما جلوگیری کرد؟ جواب مثبت است، همراه ما باشید:

حفاظت از اطلاعات شخصی:

در این بخش میخواهیم یکی از راه هایی را معرفی کنیم که تلگرام برای حفاظت از اطلاعات شخصی شما پیش پایتان گذاشته و آن رمز دوم برای ورود به حساب است. این رمز بعد از وارد کردن کد پنج رقمی که ذکر شد وارد میدان میشود و از وارد شونده به حساب میخواهد که رمز هشت رقمی که شما قبلا آنرا ثبت کرده اید را وارد کند و در صورتی که رمز را نداشته باشد فقط یک گزینه پیش پایش میماند که آنهم استفاده از گزینه forget password یعنی فراموشی رمز است که با زدن آن گزینه هرچند وارد حساب میشود (او کد پنج رقمی را قبل از رمز دوم وارد کرده) ولی با ورودش متوجه خواهد شد که تمام اطلاعات به طور خودکار حذف شده اند و جز صفحه سفید چیزی نیست چراکه او رمز دوم را وارد نکرده و درواقع این رمز مانع از دسترسی وی به اطلاعات شما شده است!

هشدار: افردی که‌ قصد ورود به صفحه شما را دارد، زیاد نمی‌تواند با فراموشی رمز دوم کار خاصی انجام دهد در واقع در نهایت با باید کد را داشته باشد یا ایمیل تایید و در ضمن جهت ریسیت کردن اکانت هم تلگرام قبل از ۷۲ ساعت کاری انجام نمی‌دهد و به شما اطلاع میدهد که فرصت خوبی جهت عکس العمل و اقدامات امنیتی است!



برای فعال سازی رمز دوم در اپلیکیشین تلگرام خود به ادرس زیر بروید:
setting/privacy and security/two- step verification و سپس رمز مورد نظر هشت رقمی را وارد کنید (در صورت فراموشی مجددا نمیتوانید اطلاعات را بازیابی کنید مگر اینکه در مرحله فعال سازی رمز دوم ایمیل خود را وارد کرده و تایید کنید تا در صورت فراموشی از ایمیل برای بازیابی حساب استفاده کنید)



روش های بعدی ، متعاقبا به بازدید شما خواهد رسید با ما همراه باشید
منبع: سایت تیم مجازی باز (majazibaz.blog.ir) - کپی بدون ذکر منبع تخلف از قوانین نشر و شکایت حقوقی را در بر خواهد داشت.


 نویسنده: محمد مقدم


چقدر از ما راضی بودید؟

نظرات (۴)

‌ ‌
  • سادات
  • عالی ممنون

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ مجازی باز
    بسیار عالی و اموزنده ممنون ازسایت خوبتون
    مدیر
    موفق باشید.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ مجازی باز
    Bazihasho midunestam bazihash khub bud mamnun
    مدیر
    موفق باشید.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ مجازی باز
    سلامببخشید ایمیلی ککه گفتید نمیاد هرچی منتظر میمونم چیکار باید بکنم حالا
    مدیر
    باعرض سلام پوشه spam را نیز چک بفرمایید.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ مجازی باز
    ️️ اطلاعات شما نزد تیم مجازی باز امن خواهد ماند

    فرم پرسش

    در صورتیکه ایمیل خود را صحیح وارد ننمایید تیم مجازی باز قادر به ارتباط با شما نخواهد بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    Code Center